|
כחלק מתהליך קידום אתרים, יש נושא מאוד חשוב, שצריך להבין, קישורים המובילים לאתר זה גורם מאוד חשוב לקידומו. לכן במאמר אסביר על הצורות השונות בהן ניתן להשיג קישור חיצוני, על פי מה נמדדת איכות הקישור, ומה עדיף כמות או איכות. דרכי בניית קישוריםלצורך בניית קישורים יש מס' אפשרויות שונות, לכל אפשרות יש איכות אחרת שמשפיעה בסופו של דבר אל איכות הקישור והתועלת שהוא יפיק לאתר, אני לא אזכיר כאן קישורים בעייתיים או שעשויים להזיק כגון רכישת קישורים וכדומה. לבניית קישורים יש מס' אופציות כדלקמן: - פרסום מאמרים באתרים חיצוניים
- החלפת קישורים
- רשתות חברתיות – פייסבוק, טוויטר וכו'
- פורומים
פרסום מאמרים באתרים חיצונייםזוהי שיטת בניית קישורים המוצלחת ביותר, מאמר איכותי בין 250-400 מילים, מפעילים עליו את כל חוקי האופטימיזציה (כמו שהסברתי במאמר הקודם קידום אתרים – אופטימיזציה), במאמר מטמיעים קישורי עוגן במילות מפתח, ואז יש שתי אפשרויות: א. לפרסם באתר מאמרים ב. לנסות למצוא אתר בתחום ולפרסם אצלו את המאמר. אופציה א. היא האופציה הקלה והמהירה אבל פחות איכותית, אופציה ב. יותר קשה כי צריך לפנות למנהל האתר ולבדוק האם מעוניין במאמר, וזה נמשך קצת יותר זמן, עד שמוצאים אתר נכון שמסכים לפרסם את המאמר אבל זו אופציה הרבה יותר איכותית. החלפת קישוריםהחלפת קישורים זה עוזר אבל לא הכי יעיל. זה עוזר מכיוון שזה מגדיל את כמות הקישורים שהאתר מקבל, אבל זה לא מאוד יעיל מכיוון שה-PR של גוגל לא גודל אתה נותן קישור ומקבל קישור אז הוא נשאר פחות או יותר אותו הדבר. רשתות חברתיותמכיוון שברשתות חברתיות יש ויראליות זאת אומרת התפשטות של פוסטים, יש תועלת גדולה בקישורים שם, ראשית בכל קליק על הקישור זה יעלה את דירוג האתר, שנית גוגל בין אם מראה לנו ובין אם לא סורק הכל, ואולי הוא לא יוביל אותי בחיפוש לפוסט ברשת חברתית אבל הוא בהחלט יזכור את זה במאגר שלו. פורומיםמאוד דומה לרשתות חברתיות, פחות ויראלי, עדיין נחשף. הדבר החשוב בפורומים זה לא לשים סתם קישור, אלא לכתוב תגובה מקצועית לקבל קרדיט ובכך ליצור אצל האנשים רצון להיכנס לאתר שאנחנו מפרסמים. ברוב הפורומים יש קוד קבוע שאומר לרובוטים nofollow זאת אומרת על תיכנסו לקישור הוא כביכול לא מעניין אותך, אבל כפי שציינתי גוגל רואה הכל ולכן יש בכך תועלת ברורה. בניית קישורים לפי איכות קישוראיכות הקישור זהו דבר חשוב ביותר באסטרטגיית בניית קישורים, איכות הקישור מגדירה את העוצמה שיהיה לקישור והתועלת שהוא יביא לנו בקידום האתר, לכן חשוב לבחון מדדים שונים לאיכות הקישור, ואיכות האתר המקשר, איך עושים את זה? יש מס' אתרים ותוכנות המראות לפי נתונים פנימיים מדד וערך של אתר ועמוד בתוך האתר: הערכים הם: גוגל PR, Alexa Rank, SEOmoz Citation Flow, Trust Flow, כמובן שאלה מדדים סטטיסיטיים בלבד ובסופו של דבר מי שקובע זה גוגל עצמו. כמות מול איכותעכשיו אחרי שעברנו על כל הפרמטרים, אז נשאלת השאלה מה עדיף? בניית קישורים בצורה כמותית? או בניית קישורים איכותיים? האמת היא שהתשובה משולבת, צריך גם וגם, מכיוון שלצורך בניית קישורים איכותיים נדרש יותר זמן, לא נזנח את האתר בינתיים, נבנה לו קישורים פחות איכותיים שנצבור גם כמות, ובינתיים נפעל בחריצות לצורך בניית קישורים איכותיים יותר. ככה גם גוגל יחשוב שכל מיני אתרים מקשרים אלינו ולא רק אתרים מסוימים שנבחרו בקפידה ע"י מקדם אתרים. גוגל רוצה שבניית קישורים תהיה הדרגתית, שלא הכל יהיה בום, מ0 קישורים ל100 ביום אחד, כמות הקישורים תלויה בגודל האתר, ומה שחשוב לזכור זה לשמור על הדרגה נכונה אבל לא יותר מ-15 קישורים בחודש.
|